22 Декември, 2025

ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито

ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито

Снимка: архив

Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни

ЕК заяви днес, че официално е оспорила пред Световната търговска организация временните антидъмпингови мерки, наложени от Китай върху вноса на бренди от ЕС, предаде БНР с позоваване на Ройтерс.

Европейските комисия твърди, че антидъмпинговите мерки на Пекин са в противоречие с правилата на СТО, посочвайки, че Китай не е доказал, че "има някаква заплаха от вреда за нейната индустрия за бренди, нито че има причинно-следствена връзка между предполагаемата заплаха от вреда и вноса на бренди от ЕС".

Министерството на търговията на Франция заяви миналия месец, че ще работи с Европейската комисия, за да оспори хода на Пекин.

Китай трябва да отговори на искането в рамките на 10 дни.

Китайското правителство наложи в началото на октомври временни мита върху брендито, идващо от ЕС, след като Европейският съюз наложи мита върху китайските електрически превозни средства.

Китайското министерство на търговията настоя, че мярката е в съответствие с правилата на СТО и че е одобрена след разследване, което показвало, че местната индустрия за производство на бренди е "застрашена от значителни щети" заради вноса от ЕС.

Сподели:

Коментари (0)

Пикът на последния за 2025 г. метеорен поток е на 22 декември

Пикът на последния за 2025 г. метеорен поток е на 22 декември

На 22 декември Слънцето ще изгрее в 07:54 ч. за столицата, а наблюдения ще могат да се провеждат до около 06:45 ч. сутринта

Освободиха отвлечените 130 нигерийски деца

Освободиха отвлечените 130 нигерийски деца

„Още 130 отвлечени ученици от щата Нигер са освободени, нито един не остана в плен.“ По-рано през декември бяха освободени други 100 деца.

Франция изгражда нов самолетоносач, който ще замени по-малкия и стар „Шарл дьо Гол“

Франция изгражда нов самолетоносач, който ще замени по-малкия и стар „Шарл дьо Гол“

Новият самолетоносач, също с ядрен двигател, ще е много по-голям от сегашния. Той ще е с водоизместимост близо 80 000 тона и с дължина около 310 метра