Руските изтребители МиГ-31, които изстрелват по Украйна аеробалистични ракети „Кинжал“, имат редица съществени недостатъци и отдавна е трябвало да бъдат заменени. Това пише анализаторът, бивш сержант и уорънт-офицер от специалните части на армията на САЩ Стив Балестриери в своя статия за 19FortyFive.
Според автора този самолет се отличава с високи разходи за техническа поддръжка и слаба маневреност, а замяната му е била възпрепятствана от бюджетни ограничения и продължаващата война.
Балестриери припомня, че МиГ-31, който в НАТО е получил кодовото название Foxhound, е разработен през 70-те години на ХХ век и е влязъл на въоръжение през 80-те, по време на Студената война.
„Към момента на своя дебют неговият радар се смяташе за най-добрия в света, а скоростта и двигателите на самолета представляваха значително подобрение в сравнение с предишните руски изтребители. Самолетът има голяма височина на полета, голям запас от гориво и значително оръжейно отделение… Планерът му обаче е на повече от 40 години и въпреки значителния технологичен напредък през последните четири десетилетия, това все пак е технология от 80-те години“, се казва в статията.
Ограниченията в бюджета и войната в Украйна
Като се имат предвид бюджетните проблеми на Русия и войната в Украйна, които ограничават производствените ѝ възможности, руснаците са трансформирали МиГ-31 от прехващач в „ракетен камион“.
Руският изтребител МиГ-41 – какво се знае
Припомняме, че по-рано УНИАН съобщи, че остарелите прехващачи МиГ-31 е трябвало да бъдат заменени от МиГ-41, който Русия рекламира като изтребител-невидимка от шесто поколение, превъзхождащ американските F-35 и F-22.
Въпреки това, според Стив Балестриери, разработката на този самолет е малко вероятна, като се имат предвид трудностите на Русия с програмата Су-57 и икономическите ограничения заради войната в Украйна. Той предполага, че МиГ-41 може никога да не излезе извън рамките на впечатляващите художествени изображения и амбициозните, но нереалистични изявления.


Коментари (0)