Много от газовите уредби на автомобилите са правени в неоторизирани сервизи или от собствениците на автомобилите, което няма как да бъде гаранция за качество. При половината от автомобилите, които се движат на газ, това не е обозначено в документите, а собствениците им не преминават задължителния годишен технически преглед на системата.
От "Пътна полиция" обясняват, че няма заложена санкция в закона, която да се налага при установяване на нерегистрирана газова уредба. Единственото, което може да се направи е колата да бъде спряна от движение. При проверка обаче, от "Пътна полиция" са предвидили срок от 3 години за промяна на данните за вида на горивото, с което се движи колата. Така водачите могат да минават само технически преглед, но не и преглед на газовата уредба.
Експертите са на мнение, че газовите уредби трябва да се преглеждат от професионалисти, защото те знаят за какво да гледат.
"Дори с развалени части колата продължава да работи по някакъв начин", обясни в ефира на "България сутрин" инж. Стефан Бодадов, главен механик в сервиз за газови уредби.
По думите му няма опасност колата да се взриви в движение. Той посъветва хората да не се притесняват да карат колите си за задължителните технически прегледи на техните газови уредби.
"Има неща, които ние ги наблюдаваме и обръщаме внимание. Трябва изключително много да е амортизирана системата, за да станат някакви течове и колата да се самозапали", подчерта още инж. Бодадов пред Bulgaria ON AIR.
Той обясни, че преди това има много други признаци при работата на автомобила, които показват, че системата за шофиране на газ има проблеми. Сред тях са по-различната работа на двигателя, честа смяна от газ на бензин и други. Именно заради това той смята, че до взрив няма как да се стигне.
Няма заложена санкция в закона, която да се налага при установяване на нерегистрирана газова уредба
Фактор Фактор
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним