„В предизборната кампания ще продължи дефицитът на нормалното общуване, ще липсват новите лица и техните позиции за алтернативни политики. Политиците няма да съумеят заради нежелание да имат равнопоставени и добронамерени взаимоотношения с избирателите. Ще липсват идеологии и доктрини. Ще липсва лидерско говорене и лидерство“. Това каза пред БНР проф. Росен Стоянов, преподавател по политически комуникации в НБУ.
Според него в кампанията ще има политикански каламбури и политическо разсейване, за да няма дясно-ляво.
„Ще липсват по-смели и категорични коментари от страна на анализаторите... Ще наблюдаваме популизъм на макс“.
В предаването „Хоризонт за вас“ на БНР проф. Стоянов оцени мястото на социалните мрежи в предизборната кампания:
„Липсата на регулация в мрежите дава възможност за по-голяма възможност за по-свободно изказване на алтернативно мнение, но голямата част от хората, които не притежават дигитална грамотност, рискуват да попаднат в убийствената прегръдка на фалшивите новини, на троленето и на измислените сайтове, на манипулацията и пропагандата“.
По думите му новият парламент ще е пъстър с между пет и седем партии и ще бъде трудно създаването на стабилно правителство. „Не мога да прогнозирам каква ще е избирателната активност, защото ситуацията е твърде необичайна, за да можем да прогнозираме с висока надеждност както на предишни избори.“ Това каза в „Преди всички“ Цветозар Томов, бивш член на ЦИК и социолог, за предизборната кампания и триковете за контролиран вот, които бяха намекнати на частичните избори миналата неделя в Мъглиж.
„А от това именно ще зависи изходът на тези избори. Тези наблюдения, които сега могат да се извършат със социологически методи, тази картина няма след това да се потвърди, ако има много ниска или бум в избирателната активност - но към момента аз не мога да се ангажирам нито едното, нито с другото“, посочи социологът.
По думите му предизборните кампании винаги влияят на изхода на изборите. Особено с приближаването на датата на изборите.
„Най- много влияят черният пиар и скандалите. Кои теми ще бъдат водещи при кампаниите - една от тях ще е пандемията, но това няма да е достатъчно. А сега виждаме, че навлизаме в третата вълна на заразяване, а мерките се разхлабиха - обаче не знаем как ще завърши всичко това - ако станат много починалите от Covid-19, ако болниците се препълнят - всичко това ще повлияе на мнението на хората и ще даде верижна реакция. Но пък може коронавирусът въобще да не окаже влияние на избора на хората...“, смята още Томов.
Според социолога отварянето на заведенията е по-скоро предизборна концепция на премиера, които определят и действията на Щаба.
„Като че ли управляващите смятат, че за тях е по-изгодно да има ниска избирателна активност, но ако нещата станат катастрофални в пандемията, това може да им изиграе лоша шега“
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас