28 Декември, 2025

Експерт: Сделката на ЧЕЗ с „Еврохолд“ не носи риск за сектора

Експерт: Сделката на ЧЕЗ с „Еврохолд“ не носи риск за сектора

Антон Иванов

Няма да има нещо, което да остане неразгледано и неоценено, смята Антон Иванов

„Няма рискове за енергийния сектор. Това е регулиран сектор, всички дейности се следят от КЕВР. Има рискове за инвеститора, който ще се сблъска с нови за него неща. Първоначалните заявки показват една добра подготовка, ще видим дали тя ще бъде материализирана“. Това каза пред БНР Антон Иванов, енергиен експерт, по повод сделката на ЧЕЗ с „Еврохолд“.

Според Иванов екипът на „ЧЕЗ – България“ има опит на пазара в региона и „ако новият собственик се опре на опита, натрупан в мениджмънта на „ЧЕЗ – България“, преходът би бил плавен.

„Еврохолд“ има присъствие на регионалните пазари във финансовата сфера, това е важно - познават работата в региона, включително и за енергетиката“, посочи експертът.

„Сделката не е завършена и няма да има нещо, което да остане неразгледано и неоценено в следващите месеци. Мисля, че се преекспонира възможността за скритост от обществения поглед“, допълни той.

По думите му въпросът с ТЕЦ „Марица изток 2“ е ключов за целия енергиен сектор в България.

„Загубата на устойчивост на една такава мощност би довела до критични ситуации", подчерта Иванов.
Сподели:

Коментари (0)

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Цената на благородния метал се повиши с повече от две трети и общо 52 пъти обнови историческия си максимум

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Златото също отбеляза рекордна стойност от 4,531,04 долара за унция

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка