На последното заседание на Съвета по икономически и финансови въпроси (Екофин) България и още седем държави са се съгласили, че авиотранспортът замърсява с въглеродни емисии и може да се помисли за данъчно облагане на самолетните полети. Пред Нова телевизия експертът Боян Рашев коментира възможно ли е рязко увеличение на цената на самолетните билети.
„Идеята е да се съберат пари, които да бъдат насочени към жп транспорта. В същото време авиацията да стане по-малко предпочитана. Дори данъкът да стане факт, хората ще продължат да използват авиоуслугите. Относително бедните хора няма да могат да си позволят такъв тип пътуване, но голяма част от потребителите на авиолиниите ще продължат да летят. Ще се получи сходна ситуация на тази с акцизите на горивата за колите. Акцизът се увеличава, но намаление на потреблението не се отчита”, посочи Рашев.
„Най-големият проблем на България с потенциален такъв данък е, че ако решим да тръгнем с влак от България до Хамбург, можем да се досетим колко време ще ни отнеме. Това страшно ще затормози икономиката. Има много българи, които работят и пътуват непрекъснато”, допълни експертът.
„За мен е шокиращо, че България се е присъединила към тази идея. Почти съм убеден, че това няма как да бъде прието, просто защото е спирачка за икономиката. Европа се самоубива с подобни действия”, заключи Рашев.
Бизнес
Експерт: Шокиращо е, че България се е присъединила към идеята за данъчно облагане на авиотранспорта
Боян Рашев
Европа се самоубива с подобни действия, смята Боян Рашев
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг