Един човек загина, а повече от 70 бяха ранени при силна турбуленция на полет на сингапурските авиолинии от Лондон до Сингапур. Инцидентът е станал на височина над 11 хиляди метра. Машината се е снижила и е поискала разрешение за аварийно кацане в Банкок.
Жертвата е 73-годишен британец, който е получил сърдечен арест. Състоянието на седем души е критично. Други 18 пасажери са били хоспитализирани, а още 12 са получили първа помощ на място.
"Поради затоплянето на земното кълбо има повече турбуленции. Ако се спазват процедурите да се лети с колан, не би следвало да има проблем. Непредвидима е турбуленция на височина 10-12 км. При нея има въздушни течения около планините", каза в ефира на "Здравей, България" Тодор Иванджиков, председател на Асоциацията на българската авиационна индустрия.
Той съветва пътниците да бъдат със закопчани колани по време на целия полет. "Има радари, които показват турбуленцията. Но при голяма височина, тя не може да бъде предвидена", обясни Иванджиков.
"В конкретния случай с инцидента с полета на сингапурските авиолинии става въпрос за струйно течение. Това е турбуленция при ясно небе. Има два вида турбуленции. Едната се случва при гръмотевични облаци и е лесно разпознаваема. Но тази при ясно небе се открива много трудно и заварва екипажите и пътниците неподготвени", обясни в "Твоят ден" по NOVA News авиационният журналист Димитър Ставрев.
Един от начините е да се стои с предпазни колани през целия полет
Фактор Фактор
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца