24 Ноември, 2024

Осветиха причините за катастрофата на самолета, в който загина Лех Качински

Осветиха причините за катастрофата на самолета, в който загина Лех Качински

Експертиза доказва, че на "Ту-134М", който се разби край Смоленкс, са станали две експлозии

Полската правителствена подкомисия, която повторно разследва причините за катастрофата на правителствения самолет "Ту-134М" през 2010 г. край Смоленск, представи на по време на заседание в парламента филм със своята версия на събитията, но без да привежда никакви нови данни, предаде ТАСС.

Това стана на заседание на парламентарната комисия по отбрана, свикано по настояване на опозицията, която обвинява подкомисията, че излишно харчи бюджетни средства и бави огласяването на окончателния си доклад, предава БТА.

В основата на показания филм е твърдението, че на борда на самолета, в който загинаха президентът Лех Качински и десетки полски военни, политици и общественици, са станали две експлозии, което членове на комисията нееднократно са заявявали и преди. Създателите на филма отбелязват, че наличието на следи от взривни вещества на борда е потвърдено от полски и британски експерти, които са изследвали образци, събрани от прокурори в Смоленск. Заключенията на двете експертизи са еднакви - намерени са остатъци от тротил, пентрит и хексоген - все материали, използвани за изготвянето на взривни вещества, са казва във филма.

"Няма съмнение, че трагедията е била предизвикана от поредица преднамерени действия [. . .] при основния ремонт на самолета "Ту-134М", при подготовката на правителствената делегация за Катин, преднамерено неправилно водене на самолета към кацане на хиляда метра преди летището от руските контролни органи, така и от аварията и взривовете", се казва във филма, предаде ТАСС.

Полският новинарски уебсайт tysol.pl (Тигодник солидарношч) привежда аргументите на членовете на подкомисията за наличието на експлозии. От една страна това е начинът на разрушаване на самолета и разпиляването на отломките, а от друга - пораженията върху хората. "Степента на наранявания на пътниците е значително по-голяма от допустимата, като при 45 на сто от жертвите е настъпила многократно фрагментиране на тялото; 74 на сто от жертвите са се оказали впоследствие без дрехи, изцяло или частично. Много тежки изгаряния са получили 47 на сто от жертвите, а повечето от тях са се намирали извън наземния пожар, даже на разстояние повече от 50 метра. У много от жертвите са установени чужди тела, забити в труповете - частици от обшивката, стъкла и даже фрагменти от стоманени лагери", се казва във филма.

След проучвания и анализ подкомисията е установила, че до такива поражения не е било възможно да се стигне само вследствие на сблъсъка на самолета със земята. "Целостта на този материал сочи, че на борда на самолета се е трябвало да има експлозия", заявява подкомисията, оглавявана от бившия министър на отбраната на Полша Антони Мачеревич, пише полската медия.

Сподели:

Украйна разработва няколко нови балистични ракети

Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“

През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника

Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще

Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"

Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства