24 Ноември, 2024

Емил Радев: Ще водим битката за българските превозвачи докрай

Емил Радев: Ще водим битката за българските превозвачи докрай

Емил Радев

Нашата позиция се подкрепя от Румъния, Унгария, Полша, Хърватия, Словения и Литва, заяви евродепутатът

Очакваме още утре в транспортната комисия на европарламента да се гледат компромисните предложения и заедно с колегите ни от Източна Европа действаме против пакета за мобилност. Нашата позиция се подкрепя от Румъния, Унгария, Полша, Хърватия, Словения и Литва. Насреща ни са основните двигатели на този пакет: Германия, Франция, Австрия, Италия. Присъедини се и Испания, подкрепя ги Холандия… Силите в Европарламента са 200-300 евродепутати срещу 400. Ние ще водим битката до края“, каза пред БНР Емил Радев, член на Европейския парламент от групата на Европейската народна партия.

Той припомни, че още през октомври миналата година българските евродепутати са оповестили обща позиция в подкрепа на исканията на превозвачите у нас да не бъдат приемани ощетяващите родния транспортен бранш предложения в пакета за мобилност, внесен от Европейската комисия.

Радев подчерта, че с планираните изкуствени мерки се прави опит да се превземе транспортният бизнес от компаниите в Западна Европа, тъй като те не са конкурентоспособни на превозвачите от източните страни-членки. Евродепутатът припомни, че в сектора само България има 12 500 фирми с 120 хил. заети. „Явно този бизнес ние го вършим по-добре – на по-ниски цени“, заяви евродепутатът.

Радев изрази очакване по време на днешното гостуване на еврокомисаря по транспорт на ЕС Виолета Булц в София и срещите ѝ с министър-председателя Бойко Борисов гласът на разума да надделее. Излъченият от ГЕРБ депутат в Европейския парламент определи като много важна срещата и припомни за ангажимента на премиера да разясни проблема и каузата в защита на българските превозвачи и пред държавните ръководители на останалите държави в съюза.

Радев се надява да бъдат приети предложенията седмичната почивка на шофьорите да не бъде в хотел и те да могат да спят в кабините на превозните средства и да охраняват товара, както и да не се налага на транспортните служители на всеки 3 месеца да се връщат в страната си и да не се начисляват командировъчни в размер, регламентиран в съответната страна на пребиваване.

„Малките и средните фирми за съжаление ще бъдат много уязвими. Всичко трябва да остане по начина, по който и в момента се извършва този бизнес – да няма такива драстични промени, които на практика ще отстранят от този бизнес тези малки фирми, а част от нашите шофьори ще трябва да работят към големите западни фирми.“

Според Радев планираните в България протести на превозвачите на 16 и 17 май по време срещата на върха ЕС – Западни Балкани не трябва да са в София, а някъде другаде.

„Както виждате, българското правителство, българският парламент се обедини. Ние като евродепутати имаме абсолютно единна позиция и се борим срещу тези промени, но за съжаление се борим срещу много по-силна машина“, п;осочи той.
Сподели:

Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ

"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"

Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това

ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората

Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер

Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство