Европейският парламент гласува за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили, които отделят въглеродни емисии, до 2035 г. С 340 гласа „за“, 279 гласа „против“ и 21 гласа „въздържал се“ евродепутатите одобриха постигнатото споразумение със Съвета относно преразгледаните стандарти за емисиите на CO2 от нови автомобили и микробуси в съответствие с по-големите амбиции на ЕС в областта на климата. Европейският парламент одобри новите цели за намаляване на емисиите на CO2 от нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства в рамките на пакета „Подготвени за цел 55“, се разбира от прессъобщение на Европарламента.
Държавите членки на ЕС вече одобриха законодателството и сега ще го приемат официално, въпреки опозицията на консервативните членове на ЕП, най-голямата група в парламента, предаде АФП. Новото законодателство набелязва пътя към нулеви емисии на CO2 от нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства през 2035 г. Междинните цели за намаляване на емисиите за 2030 г. са определени на 55% за леките автомобили и 50% за микробусите. Една от ключовите мерки, предвидени в регламента, позволява на производителите с малки производствени обеми за една календарна година (1000 до 10 000 нови автомобила или 1000 до 22 000 нови микробуса) да могат да получат дерогация до края на 2035 г. На всеки две години, считано от края на 2025 г., Комисията ще публикува доклад за оценка на напредъка към пътна мобилност с нулеви емисии. /БГНЕС
Следете с Фактор
Свят
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
- 17:24, 27 Ноември, 2024
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis