6 Декември, 2025

Ердоган иска да организира среща между Путин и Зеленски

Ердоган иска да организира среща между Путин и Зеленски

Реджеп Таип Ердоган

Не вижда пречки за удължаване на зърнената сделка

Държавният глава на Турция Реджеп Ердоган заяви в петък, че се надява да успее да организира среща между Володимир Зеленски и Владимир Путин и да ги накара да говорят за постигане на регионален мир. 
След завръщането си от Азербайджан Ердоган каза пред репортери, че скоро ще проведе телефонни разговори с Путин и Зеленски, предаде Ройтерс.

Ердоган също така беше цитиран да казва, че не вижда пречки за удължаване на сделката с посредничеството на ООН, позволяваща износа на украинско зърно по Черно море, след дискусии с неговите руски и украински колеги.

"Няма пречка за удължаване на експортната сделка. Видях това в разговорите, които проведох с украинския президент Володимир Зеленски снощи, а също и в разговорите, които проведох с руския президент Владимир Путин“, съобщи турската телевизия NTV, цитирайки думите на Ердоган пред репортери в правителствения самолет на връщане от визитата му Азербайджан.

NTV също така цитира Ердоган да казва, че повече от 8 милиона тона зърнени и други храни са били изнесени според споразумението, подписано през юли.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.