Европейският парламент гласува днес в подкрепа на забраната за чуждестранно финансиране на политически реклами, за да се намали рискът от външна намеса в изборите в ЕС през следващата година.
Дезинформационната кампания на Русия около войната в Украйна и скандалът с предполагаемите опити на Катар и Мароко да купят влияние в парламента засилиха опасенията от външно участие.
"Членовете на ЕП предлагат да се забрани на юридически лица, базирани извън ЕС, да финансират политически реклами в ЕС", се казва в изявление на парламента.
Това е едно от измененията на правилата за политическа реклама, предложени от изпълнителната власт на ЕС през 2021 г. след скандала с "Кеймбридж Аналитика" във Facebook.
Предложението на парламента сега трябва да бъде договорено между законодателите, държавите-членки на ЕС и изпълнителната власт преди да бъде одобрен окончателен закон.
Евродепутатите настояват също така да се ограничи използването на лични данни за насочване на онлайн политическа реклама.
"Доставчиците на реклами могат да използват само лични данни, изрично предоставени за онлайн политическа реклама", се казва в техния текст.
Освен това с предложението се цели да се улесни достъпът до информация за това кой финансира дадена реклама, колко струва тя и откъде идват парите.
През 2024 г. ще проведат избори за Европейски парламент във всички страни от ЕС. /БГНЕС, АФП
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства