530 млн. лв. вложения предвижда "Еврохолд" в мрежата на ЧЕЗ до 2023 г. Купувачът на ЧЕЗ България ще запази сегашния висш мениджмънт и няма да вдига цената на тока, обявиха шефовете на холдинга на специално представяне на бъдещите си намерения по развитието на ЧЕЗ България след нейоното придобиване.
Вложенията до 2020 г. са 270 млн. лв., а за следващия регулаторен период са 260 млн. лв. Евентуалният нов собственик на активите на ЧЕЗ залага на намаляване на загубите на електрическа енергия чрез въвеждане и разширяване на интелигентни системи за дистанционно управление и отчитане на електромерите.
Ще се разчита и на системи за вземане на решения и за прогноза за поддръжка и адекватно разпределение на инвестициите. Ще се въвежда и система, чрез която ще се намалява времето и честотата на аварийните прекъсвания. Предвижда се клиентът да бъде уведомяван за спиране на тока и че дружеството знае за това.
Няма да се залага, както е сега, на преглед на активите на 3 години, а на технологии за управление на мрежата, както и на такива за детайлно диагностициране, включително чрез дронове с термални камери и GPS.
Стратегията ще заработи, ако се стигне до финализиране на сделката между българската компания и ЧЕЗ.
Председателят на надзорния съвет на "Еврохолд" Асен Христов заяви, че очаква купуването на бизнеса на ЧЕЗ в България да приключи до края на годината или в началото на следващата. Той припомни, че до 20-тина дни се чака становище на КЗК. Ако по някаква причина се стигне до други решения, освен одобряването, то причината не може да бъде концентрация, тъй като "Еврохолд" няма досега енергиен бизнес. Христов заяви, че е възможно някакви административни процедури да я блокират, но не допуска това да стане. В КЗК са професионалисти, които спазват закона, каза той.
Предстои обаче одобряване на сделката и от Комисията за енергийно и водно регулиране. Затова "Еврохолд" очаква финалът да е към началото на 2020 г.
Предвижда се клиентът да бъде уведомяван за спиране на тока и че дружеството знае за това
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг