Благодаря на премиера Бойко Борисов, който домакинства срещата ни днес, както и на Ивайло Московски. Приканих българските представители на Европейския съвет да подготвят своите предложения относно готвения пакет от мерки, касаещи превозвачите. Постигнахме позитивен диалог. Призовахме всички страни да не се колебаят, а да се обръщат към нас, за да може проблемите да се решават на масата, а не на улицата. Това каза еврокомисарят по транспорта в ЕС Виолета Булц след срещата с премиера Бойко Борисов и министъра на транспорта Ивайло Московски.
Тя подчерта, че транзитът трябва да бъде освободен от новите правила. "Всички правила, които ще важат за единния пазар, ще се спазват от всички страни-членки на ЕС“, категорична бе тя. „Правилата, които има в момента, не служат добре на ЕС, те създават хаос. Оставането на старите правила не е добро решение за сектора“.
„Сигурна съм, че неуточнените въпроси ще намерят своето решение в този позитивен дух“, каза Булц.
Повече от три часа продължи срещата между премиерът Бойко Борисов и еврокомисаря по транспорта Виолета Булц, която е на посещение в София. По време на разговора са били обсъдени промените в пакета "Мобилност", които засягат условията и работата на превозвачите. Заради новите правила превозвачите в България готвят мащабен протест в столицата на 16 май.
Според представители на бранша новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите. И още едно изискване - промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.
Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота - курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите, ще се стигне и до масови фалити на фирми. В момента средната печалба в бранша е 5%. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.
На срещата присъстваха и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, както и представители на транспортния бранш.
Виолета Булц
Неуточнените въпроси ще намерят своето решение, каза Виолета Булц
Фактор Фактор
Още от България
Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор
"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.