Фейсбук забрани да излизат всякакви реклами, популяризиращи продукти и услуги свързани с криптопвалути, съобщава БиБиСи, цитирани от News.bg.
Компанията заяви, че е отворена за нововъзникващи технологии, но много компании не действат "добросъвестно" по отношение на криптовалутите.
Напоследък се появиха вълни от нови валути, търсещи да се възползват от увеличението на стойността на Биткойн. Файсбук призовава потребителите да докладват реклами, които мерките за сигурност на компанията пропуснаха. Тя признава, че не винаги може да улови всяка реклама за криптовалута.
"Искаме хората да продължат да откриват и да научават за нови продукти и услуги чрез реклами във Фейсбук, но без да се страхуват от измами. Има много компании, които рекламират бинарни опции, ICO и криптовалути, които понастоящем не работят добросъвестно", пише Роб Лийтър, директор продуктов мениджмънт във Фейсбук.
ICO (първоначално предлагане на монети) насърчават хората да купуват новите криптовалути, използвайки надеждата на хората, че един ден те ще струват много повече, тъй като "монетата" става все по-популярна.
Някои компании използват ICO като начин за набиране на големи суми пари, но без регулацията, свързана с набирането на пари в брой с по-традиционни инвестиционни канали.
Използването на Фейсбук реклами за генериране на интерес около нова схема би могло да бъде особено ефективен метод, особено когато се съчетава с одобрение от знаменитости. Пенсионираният боксьор Флойд Мейуедър е критикуван миналата година за популяризирането на криптовалута, която по-късно стана причина за съдебно дело, свързано с измама. Мейуедър не е обвинен лично.
Събирането на средства с помощта на ICO е забранено в Южна Корея и Китай, а регулатори в други държави също предупреждават срещу подобни инициативи. Комисията за ценни книжа и борси в САЩ (SEC) заяви тази седмица, че е задържала активите на фирма, която е събрала 600 милиона долара с ICO.
Фейсбук коментира, че новата политика е "умишлено голяма" и ще се развива с течение на времето: "Рекламите не трябва да популяризират финансови продукти и услуги, които често са свързани с подвеждащи или измамни промоционални практики, като например бинарни опции, първоначални предложения за монети или криптовалути".
Според новата политика на Фейсбук, не са позволени реклами използващи фрази като: "Нова ICO. Купи жетони (tokens) на 15% отстъпка СЕГА! Използвайте средствата си за пенсионния си фонд, за да купите Биткойн".
Следете с Фактор
Свят
Сиярто в Истанбул: Унгария няма да остане без газ благодарение на Турски поток
- 22:16, 24 Ноември, 2024
Свят
Кремъл се оплака, че Байдън саботира мирните планове на Тръмп за Украйна
- 21:19, 24 Ноември, 2024
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг