Американският гигант тества електрически и бензинови машини на легендарната писта – възможен реванш за Mustang GTD
Напрежението между Ford и Chevrolet на легендарната германска писта „Нюрбургринг“ се покачва. Само преди няколко месеца Ford оглави класацията за най-бърз американски автомобил на трасето, но Chevrolet отговори с три различни Corvette модела и успя да измести конкурента. Сега Ford е отново на „Ринга“ – и този път пристига с много по-широк арсенал.
Електрическо настъпление и тестове с рекорден потенциал
Според информация от Миша Чарудин – известен състезател, YouTuber и постоянен обитател на „Нюрбургринг“ – Ford е на трасето с екипа си Ford Performance и съвместно с компанията Stard Advanced Research and Development. Stard е специализирана в електрически състезателни автомобили и стои зад разработката на Super Mustang Mach-E, който миналата година спечели своята категория на изкачването Pikes Peak.
Това подсказва, че Ford може да подготвя опит за рекорд с няколко свои електрически модела. Сред тях може да бъде и електрическата версия на Ford SuperVan – изумително бърз ван с 2000 к.с., заменил F1 двигател с електрическо задвижване.
Рекордите, които Ford може да преследва
В момента рекордът за електромобили на „Нюрбургринг“ принадлежи на Volkswagen ID.R (6:05 мин.) с пилот Ромен Дюма – който сега кара за Ford. Други сериозни времена включват прототипа Xiaomi SU7 (6:22 мин.), версията за път (7:04.957) и Rimac Nevera (7:05.298).
Ford има и допълнителен стимул: на 11 август предстои голямо представяне на „революционна“ електрическа платформа, описана от изпълнителния директор Джим Фарли като „моментът на Model T“ за марката. Успешен рекорд на „Ринга“ точно преди това би бил мощен маркетингов ход.
Mustang GTD – реванш срещу Corvette?
Освен електрическите амбиции, на „Ринга“ може да се появи и Mustang GTD – суперкар с 815 к.с., който вече е записал време от 6:52 мин. след неуспешен първи опит на мокра писта. Сега, след като Chevrolet Corvette ZR1 постави 6:50.7, а условията са много по-добри, Ford може да се изкуши за реванш.
Ако опитът не успее, компанията вероятно ще обясни присъствието си като тестове на електромобили. Но ако успее – ще го обяви шумно, в стила на класическата фраза:
„Печели в неделя, продавай в понеделник.“


Коментари (0)