Френските евродепутати спечелиха вчера битка в Европейския парламент за реформата на социалните правила за шофьорите на товарни камиони, предаде "Франс прес". Предложенията ще бъдат обсъдени отново идния месец.
На пленарно заседание в Страсбург евродепутатите блокираха с негативен вот мандата за преговори, постигнат на 4 юни от комисията по транспорт в европарламента. Под натиска на страните от Източна Европа комисията получи мандат да преговаря със Съвета на ЕС, представляващ страните членки, по новите правила за пътните превози въз основа на предложения, направени от Европейската комисия на 31 март 2017 година.
Според френските евродепутати обаче транспортната комисия в Европарламента защитава позиции, подкрепящи "нелоялна конкуренция" и социален дъмпинг, които биха довели до влошаване на условията на труд на водачите на камиони.
В съобщение на сайта на Европейския парламент се посочва, че на 4 юни Комисията по транспорт е приела позициите си по три предложения, както и решението за започване на преговори със Съвета по докладите. "Пленарната зала обаче не подкрепи комисията за започване на преговори и одобри провеждането на допълнителни дискусии и гласуване по законодателните предложения по време на юлската пленарна сесия."
След блокирането на мандата за преговори френските евродепутати се надяват, че европарламентът "ще поправи грешката" на следващата пленарна сесия, предаде БТА.
Правителствата на България, Полша и Унгария "продават работната си ръка един вид като роби", заяви във вторник Ален Сютур, отговарящ за международните пътни превози във френския синдикат Обща конфедерация на труда - Се Же Те (CGT), пред журналисти в Страсбург.
След гласуването в транспортната комисия в началото на юни българският евродепутат Андрей Новаков обяви абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон", свързан с промените в транспорта, и пълна победа за българската позиция. Той поясни, че е отпаднало предложението за тотална забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Не била приета и идеята на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така е отпаднало и намерението на комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници, т.е. на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка, да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.
Текстовете, одобрени от евродепутатите от Комисията по транспорт и туризъм, трябва да получат подкрепа и от пленарно заседание на целия Европарламент. Тогава те стават официална позиция на Европейския парламент за преговорите му със Съвета на ЕС. Те могат да започнат, след като и Съветът приеме своята позиция.
Предложенията ще бъдат обсъдени отново идния месец
Фактор Фактор
Още от Свят
Вучич: Вече не седя на два стола, в Сребреница имаше клане, но не е геноцид
Великосръбската идеология е много измислена история за всички онези хора, които искат да навредят на Сърбия и сръбските национални интереси
Отстранен е командирът на Южния военен окръг (ЮВО), руското МО прикрива причината
"Вагнер" отново набира войници за фронта в Украйна, пише в актуален доклад на Института за изследване на войната
Майк Уолц призова за "прекратяване на ескалацията" в Украйна
Коментарите идват в момент, когато отиващият си президент Джо Байдън търси начини да подкрепи Украйна преди встъпването в длъжност на Тръмп