24 Ноември, 2024

Главният архитект на София: Живеенето в периферията на града вече не е лукс

Главният архитект на София: Живеенето в периферията на града вече не е лукс

Здравко Здравков

Моторизацията на града достига стряскащи нива, заяви Здравко Здравков

Изграждането на луксозни комплекси за живеене в периферията на града, до където няма подходяща инфраструктура, не е устойчив модел за развитие на столицата, заяви пред БНТ главният архитект на София Здравко Здравков. Той допълни, че моторизацията на града достига стряскащи нива, като за месец са регистрирани над 10 000 нови автомобила. Ще се въведат мерки, с които хората да се поощрят да слязат от автомобилите си, като се направи градският транспорт по-бърз и по-достъпен, увери главният архитект.

Здравко Здравков потвърди, че има сериозно раздвижване на пазара за имоти в София, макар че има доста самостоятелноживеещи хора. Според него тенденцията на увеличаване на населението на София и другите големи градове като Пловдив и Варна ще продължи, защото урбанизацията е световна тенденция.

Според главния архитект има огромен проблем с отчуждаването на улици, върнати като реститутни имоти под формата на ниви и земеделски земи, без да се отчита, че са вече урегулирани имоти. Така се налага да се изразходват публични средства, за да се отчуждят улиците в новите квартали и да могат да се поддържат от общината.

"Дълги години строителството в престижните квартали се разрешаваше, без да се отчуждят улиците. Срещам отпор и в двете страни - не може да се разреши строителство без отчуждена улица, а инвеститорите се сърдят. Столична община инвестира огромен ресурс за откупи реститурианите имоти. Хората се дразнят, че не виждат крайния резултат, но битката за улиците е огромна. Така не разрешаваме вече строителство, без улиците да са отчуждени, за да гарантираме, че ще бъдат изградени публичните мероприятия", заяви Здравков.

Според Здравков има законопроект, в който да се регламентира обликът на София. В него се предлага да се въведе наредба за градската среда, която да регламентира партери, гаражи, места за паркиране, за климатици, за реклами, кошчетата за боклук и настилките. Чувам разнобой от предприемачи, които ще пострадат от това, но трябва да има правила, които да важат за всички.

Той допълни, че се търси разрешение и на проблема с високите сгради, като стремежът е да се дефинират местата, където могат да бъдат разположени.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас