7 Декември, 2025

Гръцки хотелиер провали ваканцията на семейство от Севлиево

Гръцки хотелиер провали ваканцията на семейство от Севлиево

Вместо хотел до морето - вила на 1 час от плажа

Семейство от Севлиево ще подаде жалба до КЗП за провалена почивка в Гърция. Христофор и Ренета избрали да прекарат лятната си почивка в гръцкия курорт „Афитос”, където резервирали стая в малък хотел близко до плажа. Когато пристигнали в града, се оказало, че резервацията им е отменена, а алтернативата, която им предложили, била с много по-лошо качество, показа в свой репортаж Нова телевизия.

„Бяхме резервирали месец по-рано, за да сме спокойни и да можем да отидем на мястото, където сме решили, че ще почиваме. Заплатихме си предварително почивката, обадихме се на хотелиера предварително, преди да пристигнем в „Афитос”, каза че всичко е наред и ни очаква”, разказва Ренета Петрова.

Оказва се, че резервацията им е отменена, а неприятната новина разбират чак когато пристигат в града.

„Пристигаме в „Афитос” и в 12 часа ни казва да изчакаме на една бензиностанция. След това ни каза да го последваме и ни заведе в една вила, която въобще не се намира в „Афитос”. Тя е по-скоро между „Афитос” и „Политея, разказа още Ренета.

Вместо в хотел на метри от морето те са  настанени  в друг с условия - далеч неотговарящи на изискванията на семейството.  Хотелиерът ги уверявал, че нямал места, но мястото, където ги настанява, ще им хареса. Според собственика на хотела, не е било възможно семейството да бъде настанено в стаите, за които са платили. Пред екипа на Нова телевизия той заяви, че качеството на стаите, където са настанени, е по-добро, отколкото мястото, което запазили първоначално.

От платформата за резервации са изпратили писмо до семейството, в което се извиняват за ситуацията и уверяват, че вината е в хотела.

„Платформите за хотелска резервация, които могат да ползват всички граждани на Европейския съюз, когато правят резервации за настаняване и за почивка на своето семейство, се явяват посредник. Съгласно директивата за електронната търговия посредническите услуги са освободени от отговорност. В тази връзка, всяка една такава платформа се стреми отговорността да се носи от хотелиера”, обясни Лиляна  Кирчева-Арсова – директор Дирекция „Туристическа политика”.
За да може случаят да бъде проверен, трябва да бъде пусната жалба в Комисията за защита на потребителите в България. Семейството се прибира днес в България, като предстои да пуснат жалба.
Сподели:

Коментари (0)

Българите все повече пътуват в чужбина, най-често до съседите ни - Гърция, Турция и Сърбия

Българите все повече пътуват в чужбина, най-често до съседите ни - Гърция, Турция и Сърбия

Националният статистически институт регистрира увеличение на пътуванията с цел почивка и екскурзия - с 3.4% и тези със служебна цел - с 2.0%

Тридневна стачка в Белгия отмени всички полети за 26 ноември

Тридневна стачка в Белгия отмени всички полети за 26 ноември

Няма да има самолети от и до София, излитащи и кацащи от летището в Шарлeроа, което обслужва нискотарифни компании

Черноморски курорти под вода при силни валежи: проверка откри застроени речни корита и липсващи документи

Черноморски курорти под вода при силни валежи: проверка откри застроени речни корита и липсващи документи

Причината – несъответствия между кадастралните карти и реалните водни обекти, което е позволило застрояване върху речни легла