18 Ноември, 2025

Гроздан Караджов: Европа има нужда от нови мостове между България и Румъния

Гроздан Караджов: Европа има нужда от нови мостове между България и Румъния

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Представители на ЕК са на посещение у нас във връзка с финализирането на Меморандума за разбирателство между България, Гърция и Румъния, който се очаква да бъде подписан до края на годината

Повече мостове над Дунав не са само двустранен въпрос между България и Румъния, но и стратегически приоритет за просперитета на целия Европейски съюз и за колективната ни сигурност в рамките на НАТО

Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с координатора на транспортен коридор “Рейн–Дунав” Маргарита Маркес и с Марио Мауро – координатор на транспортния коридор “Балтийско море – Черно море – Егейско море”.

Двамата представители на ЕК са на посещение у нас във връзка с финализирането на Меморандума за разбирателство между България, Гърция и Румъния, който се очаква да бъде подписан до края на годината, съобщи Българската телеграфна агенция.

„По-бързото изграждане на третия мост над Дунав и сключването на споразумения за още два – Силистра–Калъраш и Никопол–Турно Мъгуреле – са ключови български приоритети“, изтъкна Караджов.

Той подчерта, че България е ускорила максимално процедурите по проекта Fast Danube 2 и ежегодно извършва драгиране на реката, за да гарантира целогодишната ѝ плавателност.

„Убеден съм, че ще получим най-висока подкрепа от Европейската комисия. Тези проекти надхвърлят националните интереси – те са от значение за целия Съюз“, допълни той.

Вицепремиерът подчерта, че повече мостове в една от най-неразвитите части на Европа ще донесат икономически тласък за целия регион. „Европа има нужда от повече свързаност по Дунав. Всеки нов мост е инвестиция не само в инфраструктура, но и в бъдещето на нашите народи“, заяви министърът.

Той акцентира, че новите съоръжения ще стимулират изграждането на съпътстваща инфраструктура – пътища, жп връзки и логистични центрове, което ще улесни движението на стоки и хора, ще отвори нови работни места и ще насърчи инвестициите в пограничните райони.

От своя страна Маргарита Маркес подчерта, че новите мостове могат да разчитат не само на финансиране по Механизма за свързване на Европа (МСЕ), но и на значителни възможности по Кохезионния фонд, които следва да бъдат активно използвани.

Тя отбеляза, че регионите от двете страни на Дунав – както в България, така и в Румъния – „остават едни от най-слабо развитите в Европейския съюз, а новите мостове биха ускорили икономическото им развитие и биха помогнали за преодоляване на дългогодишното изоставане“.

Координаторът на коридор Балтийско – Черно – Егейско море Марио Мауро подчерта, че България не е периферията на Европейския съюз, а е в самия център на събитията, което открива множество възможности. 

Сподели:

Коментари (0)

Politico: Дроновете "убиха" окопната война в Украйна, превърнаха фронта в „зона на смъртта“

Politico: Дроновете "убиха" окопната война в Украйна, превърнаха фронта в „зона на смъртта“

Вместо мащабните атаки тип "месна вълна", характеризиращи по-ранните руски нападения, когато голям брой мъже бяха хвърляни срещу украинските защитници, сега Русия атакува на малки групи, като разчита на ударите на безпилотните военни самолети

Украйна и Гърция се споразумяха за общо производство на морски дронове

Украйна и Гърция се споразумяха за общо производство на морски дронове

Споразумението предвижда доставките да обслужват както украинските, така и гръцките въоръжени сили

Лед и Аса: Шикозният свят на скандинавските казина

Лед и Аса: Шикозният свят на скандинавските казина

В скандинавските страни правят нещата по... ами, по скандинавски. Те са разделили удоволствията си. Световната класа ски писти са далеч на север, в дивата природа (здравей, Лапландия), докато хазартът е цивилизовано удоволствие, запазено за техните стилни, зимни градове.