7 Декември, 2025

Гвоздейков поиска спешна проверка в НКЖИ след инцидент със смъртен случай

Гвоздейков поиска спешна проверка в НКЖИ след инцидент със смъртен случай

Георги Гвоздейков

Втори служител е настанен в болница

Влак удари и уби служител на НКЖИ, който работи по ремонта на релсите между гарите Телиш и Горни Дъбник, предаде БНР.

Това е поредният тежък инцидент в железниците, който показва пропуски в организацията и работата на служителите. В инцидента, станал късно снощи, е пострадал и втори служител, който е настанен в болница. Причините се изясняват, закъснението на влаковете по линията за Варна е голямо, а транспортният министър Георги Гвоздейков разпореди спешна проверка на НКЖИ заради зачестилите ж.п. инциденти.

По време на ремонт на жп линията между гарите Телиш и Горни Дъбник, при слизане от специализирана машина, техническият реководител е блъснат от преминаващия по съседните релси влак. Трагедията се случва вчера вечерта. Скоростта в тази отсечка е 110 км ч.

"Вследствие на удара локомотивният машинист предприема бързо спиране. Влакът спира на около 700-800 метра от мястото на удара. Вторият човек е леко завъртян от въздушната струя, повлечен, но е жив, адекватен, с охлузвания и натъртвания и е на лечение в болницата в Плевен." - посочи Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на произшествия в жп транспорта.

Главният инженер, който на косъм се разминава от смъртта, е настанен в болницата в Плевен и е в стабилно състояние.

"В момента се намира в гръдна хирургия в УМБАЛ "Странски" също е стабилизирано състояние, в реанимационно отделение. Там нещата са стабилни", информира д-р Галя Кондева, служебен министър на здравеопазването.

Според НКЖИ най-вероятната причина за тежкия инцидент е нарушение на инструкциите по безопасност. След случая институциите започнаха разследване защо се е стигнало до него.

"Изключително обезпокоително е това, че наблюдаваме напоследък натрупване на нарушения на условията за безопасност при работа и неспазване на условията за безопасност в системата на жп транспорта. Още по-лошо е, че наблюдаваме възможността на субективния фактор да влияе все повече за сметка на другите условия, които го елиминират. С други думи колкото по-голяма вероятност има да има човешка грешка и да се допусне пропуск, толкова по-често ще се случват тези неща." – посочи Марио Нинов, главен експерт от КТ "Подкрепа".

"В такива големи организации, които управляват транспорта и инфраструктура, трябва да има работеща система за управление на качеството. Тази система трябва да анализира проблемите, които довеждат до това да има човешки жертви. Затова съм възложил спешна проверка с къс срок, какви са проблемите, които са довели до тези инциденти и проблемите в НКЖИ. На база на констатираното ще вземем мерки и всеки, ще си понесе своята отговорност за да бъде осигурен процесът на работа в НКЖИ." - категоричен беше служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.

Когато проверките приключат ще бъдат взети мерки.

„Мерки ще бъдат предприети на база на проверки“, уточни още транспортния министър.

Има натрупване на случаи на нарушения в безопасността на жп транспорта посочват експерти. Заради инцидента край Горни Дъбник бързият влак София-Варна закъсня с повече от 5 часа.

Сподели:

Коментари (0)

Сикорски към Мъск след апела му за ликвидация на ЕС: Иди на Марс!

Сикорски към Мъск след апела му за ликвидация на ЕС: Иди на Марс!

Полският външен министър отбелязва, че посланието на Мъск за премахване на ЕС е харесано от скандалния експрезидент на Русия Дмитрий Медведев, който пише в коментарите: „Точно така.“

Задкулисна мрежа позволява на Кремъл да произвежда ракети „Искандер“, въпреки санкциите

Задкулисна мрежа позволява на Кремъл да произвежда ракети „Искандер“, въпреки санкциите

По трагична ирония семейство Митал помага за доставката на ракетите, които редовно поразяват собствения му стоманодобивен завод в Кривий Риг.

Русия бомбардира собствения си Белгород, спря токът

Русия бомбардира собствения си Белгород, спря токът

Местните жители са чули рева на самолет, летящ към границата преди експлозията. Самата експлозия е била толкова мощна, че е последвал „дъжд“ от шрапнели, пръст и камъни.