Един модел на надуваеми въздушни възглавници на компанията Takata, който някога се смяташе за безопасен, сега е подложен на контрол след катастрофа и последвала експлозия в Мериленд, САЩ, при която беше наранен шофьор на микробус "Хонда" (Honda).
Инцидентът принуди японския автомобилостроителен гигант "Хонда" да обяви, че изтегля около 1,2 милиона превозни средства от Северна и Централна Америка от моделите между 201-а до 2016-а година, за да замени инфлаторите (въздушни помпи), които не бяха включени в масовото изземване преди време на въздушни възглавници Takata с оглед на опасността за шрапнели в автомобилното купе след тяхното надуване.
Американската национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви във вторник, че само автомобилите на "Хонда" използват този тип надуване на въздушните възглавници Takata, които са произведен в мексиканската фабрика. С оглед на това от агенцията смятат, че проблемът на "Хонда" е изолиран и е причинен от производствен проблем.
Изтеглянето на около 1,2 милиона автомобили на "Хонда" е второто през последните години, свързано с подмяна на т.нар. "инфлатори" на въздушните възглавници. Подмяната ще включва няколко модели на "Хонда" предимно в САЩ и Канада и ще включва моделите Honda Accord, Civic, CR-V, Odyssey и пикапът Ridgeline.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг