24 Ноември, 2024

Икономическият корифей Румен Гечев: Правителството поставят на риск въздухоплаването в България и българския износ и туризъм

Икономическият корифей Румен Гечев:  Правителството поставят на риск въздухоплаването в България и българския износ и туризъм

Премиерът Борисов и министърът на транспорта Росен Желязков дължат на българския народ отговори защо отново най-бедната нация в ЕС трябва да плаща сметката на чужди инвеститори, и евентуално да пълни български джобове на определени хора, или чекмеджета, ако искам да се изразя по-точно. Това каза Румен Гечев от БСП.

На пресконференция в централата на партията, той каза, че правителството на ГЕРБ и неговите сателити подготвят нова изненада, която ще бъде скъпоструваща на българския народ.

„Тази изненада е следната. Нека да припомним фактите. Миналата година през юли правителството на ГЕРБ в една много тясна задушевна обстановка без медии, тихичко в Министерски съвет подписа предварителен концесионен договор за летище "София". В този концесионен договор бяха ясно разписани задълженията на концесионера, цената, при която се сключва договорът - 550 млн. лв. без ДДС, инвестициите, които трябва да бъдат направени за целия период над 600 млн. лв. за 35 години. И също така бяха определени концесионните такси в размер на 24 500 000 евро или 32 % от съответните приходи, която сума е по-голяма. Искам да припомня, че договорът подписва се през юли – това е в разгара на протестите срещу правителството на ГЕРБ, но и в разгара на COVID-19", заяви той.

Изненадата, която по думите му правителството на Борисов поднася на българите е следната: „Какво искаха да направят те? Те искаха да приберат плащането по договора от 550 млн. без ДДС в бюджета и от багажа на джипката да раздадат парите преди изборите, и да направят една огромна услуга на концесионера, каква, да му опростят плащанията на концесионните такси. Как да ги опростят? Сигурно сте забелязали. Те искат да опростят на концесионера таксите за първите 10 години и те да се преместят за последните 10 години на договора. Тоест 10 години в българския бюджет ще пием студена вода, след като джипката раздаде тия 550 млн. лв. без ДДС. Тук възниква въпросът дали двете преговарящи страни не са забелязали, че през месец юли 2020 г. в Европа и в целия свят има един проблем, който се нарича COVID-19. Ние предполагаме, че те са знаели и след като са знаели се пита защо няколко месеца по-късно, позовавайки се на COVID-19, концесионерът иска да се направят сериозни отбивки в договора, които са за десетки и стотици милиони евро в негова полза", бе сред това, което каза Гечев.

По думите му, освен това, че правителството сега иска да направи сериозна отстъпка в десетки милиони на концесионера, те поставят на риск въздухоплаването в България и българския износ и туризъм.

"Това правителство с користни цели, след нас и потоп, иска да направи промени в договорите, които да са за сметка на България, за сметка на българските данъкоплатци и за сметка на българската икономика, тъй като това при всички случаи ще доведе до увеличение на летищните такси, което би било удар в българския туризъм и в българските износители и вносители“, каза Гечев. /БГНЕС
Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас