Усложнена е обстановката на граничен пункт "Кулата-Промахон". На границата отново започнаха да се правят антигенни тестове, след като през нощта тестването беше преустановено.
Това забавя преминаването през пункта, тъй като отнема 15-20 минути на човек. Опашката е над един километър.
На граничен пункт "Илинден-Ексохи" антигенни тестове не се правят.
Преминаващите през "Кулата" трябва да представят и отрицателен PCR тест, QR код и формуляр за пътуване.
От 25 февруари гръцките власти въведоха задължително тестване на всички шофьори на камиони, влизащи в страната.
Сериозни загуби и неустойки търпят малките фирми за товарни превози заради въведеното от гръцките власти тестване на шофьорите на камиони на граничния пункт „Кулата - Промахон“. Недоволството ескалира и може да прерасне в спонтанно блокиране на движението на българска територия.
„Четири километра ги минах за 7 часа, през деня – от 8 до 10 вечерта, не минават повече от 20-30 автомобила в Гърция, товарни“, каза заместник-председателят на Съюза на българските транспортни работници Веселин Дангов, който твърди, че има дискриминационно отношение към превозвачите:
„По това време минават бусове с гастарбайтери-българи, леки коли. Хората, които се занимават с тестовете, обръщат внимание на тях и на ТИР-овете. Правят тестове, но на товарните автомобили са най-малко. Единствено на „Кулата“ е това – този парадокс, който няма аналог“
Според превозвачите това е поредното нарушение на европейското споразумение за зелени транспортни коридори от страна на Гърция.
Заради липсата на адекватна реакция от българската държава може да се стигне и до спонтанно блокиране на движението преди Кулата, предупреди Веселин Дангов.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит