Meta стартира ново изживяване с виртуална реалност за своя VR шлем Oculus Quest 2, обещавайки на зрителите по-пълноценен и вълнуващ начин за гледане на спортни събития. Приложението носи името XTADIUM и приближава феновете до любимите им спортове чрез напълно потапящо VR преживяване.
Виртуалната реалност вече е голяма част от развлекателната индустрия и изглежда, че е на път да промени начина, по който се наслаждаваме на любимите си събития. Чрез новите технологии потребителите могат да се потопят в предпочитаните от тях игри в режим на виртуална реалност. Така например да играят покер в космоса с виртуалното изживяване на PokerStars или да се гмурнат в света на видео игрите PlayStation VR, а скоро ще имат възможността и да заемат място на първия ред на всяко актуално спортно събитие само с чифт VR очила.
Xtadium дава заявката да промени изцяло начина, по който гледаме спортни събития. Приложението предлага мачове на живо и on-demand (при поискване) чрез видео от 180 и 360 градуса и до 8K резолюция. Спортните запалянковци могат не просто да гледат, но и едновременно с това да се информират относно статистиките на любимите си отбори и спортисти чрез включване на статистическа информация, която се появява на екрана, без да прекъсва преживяването. Освен това, благодарение на включения социален компонент, VR приложението се превръща в идеалното място за потребителите да се наслаждават на събития с приятели на частни партита или да се присъединят към фенове на спорта от цял свят. Чрез Xtadium запалянковците могат да комуникират и да си взаимодействат сякаш наистина се намират на едно и също място.
Патентованата технология, която Мета използва за приложението Xtadium, принадлежи на технологичния стартъп YBVR, който се стреми към изграждане на следващо поколение платформа за разпространение на VR видео. „Черпейки от опита и технологията, която разработихме през последните шест години, създадохме Xtadium, за да изпълним мечтата си да създадем ново VR стрийминг приложение, което предоставя завладяващо, интерактивно и социално изживяване при гледане на някои от най-вълнуващите спортни състезания в света“, казва съоснователят на YBVR и главен технологичен директор Себастиан Аменгуал.
сн: Eren Li/pexels
Xtadium е достъпно в приложението Oculus Quest, като съдържанието му е безплатно, но за съжаление към момента е на разположение само за потребители, които се намират в Съединените щати. На този етап феновете могат да избират измежду състезания и събития от NASCAR, UFC, One Championship, EuroLeague Basketball, World Surf League, All American Cup и други. От Мета очакват в скоро време да добавят нови държави, спортни събития и допълнителни опции, за да достигнат до пълния капацитет и възможности, които Xtadium може да предостави. Макар и да не посочват конкретни дати за разширяване на съдържанието, от компанията казват, че повече събития на живо и събития с абонамент ще бъдат добавени „през следващите месеци“.
Част от съдържанието в Xtadium е достъпно и в основната виртуална платформа на компанията за социални събития в метавселената Meta Horizon Worlds. За съжаление тя все още не се радва на особен успех, поради което компанията-майка на Facebook направи известни промени в концепцията и се ориентира към повече гейминг съдържание, насочено към новото поколение геймъри.
Въпреки това спортът винаги е бил на челно място в дневния ред на Meta, което логично доведе и до включването на специално предназначено за целта приложение в голямото мета семейство. В момента Meta ясно вижда спорта като начин да привлече повече потребители към своята виртуална екосистема и вярва, че може да предложи на рекламодателите нов начин да достигнат до нови аудитории и да диференцират своите продукти.
Когато все още беше известна като Facebook, компанията експериментира със стрийминг и беше силно заинтересована от придобиването на ексклузивни права за излъчването на първокласни спортни събития. Остава да видим дали съдържанието по заявка ще бъде толкова завладяващо и харесвано от потребителите, колкото и събитията на живо.
Наскоро компанията претърпя две масови съкращения, които засегнаха над 20 000 служители. В официално изявление изпълнителният директор Марк Зукърбърг посочи като причина икономическата обстановка в световен мащаб, но неясните планове и огромните инвестиции в метавселената също оказаха своето влияние върху цялостното състояние на компанията. Поради тази причина подобни възможности и нови перспективни проекти са от съществено значение за Meta и за обръщането на негативната тенденция с надежда за позитивни резултати.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг