Бумът на пътуванията е бил главно в големите градове - София, Пловдив, Велико Търново
Той отбеляза, че ръстът е отчетен в първите месеци от годината. През юни отбелязваме спад от близо 65 хил. в броя на чуждестранните пристигания спрямо 2019 г.
"Морето ни дърпа надолу. Бумът на пътуванията, които сме имали през януари, февруари, март, април, е бил главно в големите градове - София, Пловдив, Велико Търново. Хотелите, които използват по-добре социалните мрежи и които са по-добре позиционирани в търсачките, са направили този голям ръст от началото на годината", обясни Драганов.
По думите му морето е заложило на туроператори, но само 2% от германците ги използват. За сравнение, преди години са ги използвали около 30%. Сега хората влизат в търсачките и намират хотел.
"Спрямо 2019 г. имаме 16% ръст - около 600 хил. българи повече са излезли в чужбина. Българите на черноморското крайбрежие са повече спрямо 2019 г.", заяви Драганов.
Според него държавата трябва да насърчава хотелиерите. Той посочи, че се прави една и съща реклама целогодишно - дигитализацията и дигиталната трансформация остават на заден план, а трябва да бъдат водеща.
На въпрос какъв летен сезон ще изпратим, Драганов отговори, че сезонът е във върха си.
Следете с Фактор
България
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
- 21:23, 23 Ноември, 2024
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи