Работните заплати са фактор за икономическото развитие и заплащането на труда има отношение към него. Развитието на глобалната криза обаче е дало примери как страни, които са допуснали бърз ръст на работните заплати, губят по отношение на икономиката.
Това стана ясно от коментара на премиера Пламен Орешарски, който взе участие в националната конференция "Заплащането на труда в България".
"Равнището на работните заплати в България е сред най-ниските в ЕС и това обяснява най-динамичните темпове на покачването им. Сходна е ситуацията, ако я погледнем като относителен дял в добавената стойност", посочи още премиерът.
Той обясни, че България не е член на еврозоната, но от 16 години валутата ни е фиксирана към еврото и това ни поставя в условията на бедните страни, които са приети в еврозоната.
Според премиера по-агресивната политика по доходите би могла да въздейства на дефлацията, но би заплашила и конкурентоспособността, а равнището на заплащането в България зависи и от заплащането в съседни страни, както и в държави с подобно икономическо развитие като нашето.
Орешарски подчерта също, че ниското подоходно облагане частично смекчава голямата разлика със заплащането в страните от ЕС.
Премиерът е категоричен, че е необходима е политика на умерено покачване на работните заплати. Той припомни, че от началото на тази година минималната заплата е била повишена и че правителството ще продължи тази политика в рамките на управленската програма като целта е тя да стане 450 лв. до края на мандата.
Орешарски подчерта още, че е въведена и мярката за връщане на данъците върху минималната работна заплата.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит