25 Декември, 2025

​Стойнев: Не приемам хора, забъркали проблемите в енергетиката, да ми дават акъл

​Стойнев: Не приемам хора, забъркали проблемите в енергетиката, да ми дават акъл

Темата за ЕРП-тата е важна и значима. Становището на ДКЕВР е, че към 7 април ще гледат и ще предприемат мерки към ЕРП-тата. Ние сме готови на споразумение, но ние искаме парите да се върнат в НЕК. Това обяви днес икономическият и енергиен министър Драгомир Стойнев.

Той е категоричен, че всеки трябва да бъде равен пред закона. Този, който е изряден, ще получи пълната подкрепа на държавата. Става дума за 33 сертификати за инвестиции. Що се отнася до лицензите на ЕРП-тата, те не се взимат само в България и това не се прави само в тази сфера, Много по-важно е да имаме нормални търговски взаимоотношения. Не е нормално някой сам да изгражда правилата в държавата, без да се спазва законодателството, посочи министър Стойнев.

Той изрази несъгласие с критиките на ГЕРБ, че се води популистка енергийна политика.

Мисля че е меко казано, нахално, хората, които създадоха проблема в енергетиката, защото този проблем започва от 2012 година, сега да дават акъл. Може би е хубаво господин Добрев да бъде по-добре да бъде информиран. Задълженията на ЕРП-тата за тези 3,5 год., от управлението на ГЕРБ, се равняват на два млрд. и половина лева. Сега, когато се опитваме да оправим системата, когато изнасяме електроенергия, те дават акъл как да оправим техния проблем, който се превръща в голям скандал, но ние вина нямаме. В момента, за да работят ВЕИ-тата, трябва да се изключват блокове в централите и струва 300 хил. лв., допълни още Стойнев.

Министър коментира и проекта “Южен поток”, който при създадена криза в Украйна и обтегнатите отношения между Русия и ЕС, е поставена под въпрос неговата реализация.

"Над „Южен поток” продължава да се работи, защото се говореше, че БСП забатачва работата, а това не е така. За нас той е важен, стратегически, ще създаде над 5000 работни места. Ще бъде реален стимул за икономическия растеж. Аз разбирам притесненията на народните представители Делян Добрев и Бойко Борисов. Този проект още не е минал на първо четене. Ще чуем техните мотиви, ще се съобразим, ако считаме, че са правилните и можеше да се сезира ЕК. Този проект ще се случи по европейските правила и няма да нарушава европейското законодателство. Работата ще продължи, това трябва да стане по най-прозрачния начин. В крайна сметка не бе направено нищо по него, докато не дойде това правителство, включително и от него, тъй като работехме за проекта „Набуко”. Той пропадна и ни бе обяснило, че е пропаднал по комерсиални причини. След като той пропадна, ние предприехме стъпки по проекта „Южен Поток””, изтъкна министърът на икономиката.

По думите на Драгомир Стойнев несъстоятелно е да се прави драма около Карадере - проектът, който изкара на улицата отново граждани и природозащитници.

Нямам притеснения за Карадере. Длъжен съм да се боря за всяка инвестиция, която да се реализира в България. Проблемът с Карадере е, че в инвестиционното намерение ясно пише, че не може да се извърши, ако няма положителна екологична оценка и по закона за екологичното разнообразие. Лично Искра Михайлова се ангажира и МС ще вземе допълнително решение точка 15 да бъде извадена и да бъде ясно записана. Доколкото знам в Бяла има хора, които пък искат да се осъществи, посочи Драгомир Стойнев.

Сподели:

Коментари (0)

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

Метод може да прилoжи всяко лице, чийто доходът е бил правилно обложен

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Два от общо шестте зарядни центрове ще бъдат разположени в близост до автомагистралата – при изходите за Чирпан и за село Кабиле, и са част от зарядната инфраструктура за електрически превозни средства