24 Ноември, 2024

​Московски: Ковачки иска лиценз за товарни превози, а дължи на БДЖ над 12 млн. лв.

​Московски: Ковачки иска лиценз за товарни превози, а дължи на БДЖ над 12 млн. лв.

От списъка за субсидиране влакове отпадат тези, за които няма пътници. Това е проблемът и така дадени направления се оказват губещи и неефективни за БДЖ. Парите не достигат за субсидиране, защото компанията има огромни задължени назад в годините натрупани. Натрупани са над 109 млн. лв. 109 млн. лв. загуби. А трябва да се правят ремонти да се поддържа релсовият път и машините, за да няма инциденти и да гарантираме спокойно пътуване. Така транспортният министър Ивайло Московски очерта по Нова ТВ проблемите пред българските железници. Той призна, че в предишния мандат на ГЕРБ когато бе също министър на транспорта го излъгал финансовият му колега Симеон Дянков.

Трябваше ни заем за нова техника, набелязахме мерки за модернизация и реконструкция. Кредитът трябваше да дойде от Световната банка. Там влизаше и продажбата на „Товарни превози“, направихме непопулярни мерки. Договорът беше готов на бюрото на Дянков, но той отказа да го подпише в последния момент, защото сме увеличавали дефицита. Така направихме една лоша реформа, само с неполулярните мерки. В дългосрочен план това не гарантира устойчивост на железниците. Сега тези 40 млн. , които министър Горанов даде на БДЖ са само глътка въздух, има възможност да ревизираме спрените 38 влака. Сред тях има серия локомотиви, които миналата година не са ремонтирани и са опасни, няма да ги пусна, независимо дали имам субсидия. Ще се съобразя с исканията на кметовете и на хората за възстановяване на някакъв график и това може да стане до 10 дни. Нямаме в същото време ресурс на мястото на опасните машини да сложим ремонтирани. При този бюджет трябва да съкратим хора, но без синдикатите няма как да стане, защото имаме подписан с тях договор при предишното правителство, и всеки съкратен ще бъде възстановен на работа от съда, обясни проблемите Московски. Той акцентира и върху факта, че нелогично предишни управляващи са пуснали частни компании да конкурират БДЖ, и те са късали живо месо от „Товарни превози“.

Това е ставало за сметка на държавното дружество. 8 частни компании са лицензирани и конкурират държавните товарни превози сега. Но тогава тези синдикати са си мълчали и са проспивали това унищожаване на държавната структура. Такъв лиценз за превозвач иска и г-н Ковачки, а в същото време дължи над 12 млн. лв. за превози на БДЖ. Трябва да му дадем по закон лиценз, защото по съдебен път ще си го вземе, допълни транспортният министър.

Сподели: