При днешните цени на суровия нефт марка Брент, марката Уралс трябва да бъде под 40 долара, такава трябва да бъде цената, на която се осчетоводява влезлият в „Нефтохим„ суров петрол, който както посочи Алекперов в следващите четири месеца ще бъде само руски.
Знаете ли колко трябва да бъде бензинът и дизелът на колонката? Под 1,70 лв. на литър. Но няма да бъде. Отговорът го знаете. Горещата тема за цените на горивата коментира на личната си страница във Фейсбук анализаторът и бивш посланик на България в Москва Илиан Василев.
Той припомня, че на годишна база сумите, които се надвземат от горивата - т.е. разликата между цената, която трябва да бъде, ако има конкуренция и тази, която е защото няма държава е 800 милиона лева.
Част от тези приходи остават в дистрибуторите, друга част се връща за да финансира модела - никоя институция не си позволява да мърда по темата.
Винетките не трябва да се повишават, а да се повиши пътната такса събирана през цените на горивата. При това има мегдан и за намаляване на цените до ниво под 1,90 лв на литър, повече постъпления в пътния фонд и без повишение на винетките.
В същност над 10 милиарда долара годишно в сива и полусива икономика хранят задкулисието и определят бедността на българите. Горивата са само малка част от този механизъм - банки, енергетика, корупция, контрабанда и т.н., посочва анализаторът.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг