Групата за натиск в парламента внася законодателни промени срещу картелите при горивата. В него те настояват облекчаване на режима и изискванията при издаване на лиценз за управление на данъчен склад и редакция на приетите през лятото промени в Закона за ДДС, които ще унищожат над 100 фирми, търгуващи с горива.
В този законопроект, който внасят днес народните представители Петър Славов, Методи Андреев и Мартин Димитров отново внасят изменения, които биха позволили на по-голяма част от търговците на горива в страната да управляват данъчен склад – тоест да внасят сами горивата, с които търгуват, вместо да купуват от една и съща компания, доминираща на българския пазар.
Законодателна промяна в тази посока се препоръчва във втори пореден анализ на Комисията за защита на конкуренцията – първо през 2011 година и нов анализ тази година. И в двата случая притесненията на антимонополния орган са, че голяма част от данъчните складове у нас са собственост на една компания. Именно затова тримата депутати предлагат да бъде въведена по-облекчена процедура за издаване на лиценз за управление на данъчен склад.
„Предлаганият законопроект отстранява и някои сериозни недостатъци на приетите без сериозно обществено обсъждане промени в Закона за ДДС през лятото на 2016 г. С тях бе въведено изискване за лица, които търгуват с течни горива и които не са лицензирани складодържатели по смисъла на Закона за акцизите и данъчните складове, да предоставят свръх обезпечение за една година напред в размера на евентуално дължимия сбор от ДДС“, пишат в своите мотиви депутатите.
В тях те отново напомнят, че при обсъжданията на промените в ЗДДС представител на НАП на заседание на Парламентарната комисия по икономическа политика заяви, че „над 100 фирми се очаква да бъдат заличени от пазара“.
Предложението на тримата депутати е да бъде запазен режимът на предоставяне на обезпечение при доставки на течни горива като средство за борба с данъчните измами, но срокът да бъде намален на един месец напред, а не за цяла година.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг