Решението на антимонополната комисия подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Върховния административен съд
Комисията за защита на конкуренцията отмени решението на „Булгартранзгаз“ да декласира консорциума „Аркад“ и да води разговори с обединението „Газово развитие и разширение в България“ (ГРРБ) за изграждане на 474 км от турско-българската до българо-сръбската граница. Решението е взето на 27 юни, предаде БГНЕС.
Според становището това решение е незаконосъобразно и изпълнението трябва да бъде възложено на консорциума от Саудитска Арабия.
КЗК връща преписката на възложителя за продължаване на възлагателните действия, съгласно закона и указанията, дадени в мотивите на настоящото решение. Възлага на „Булгартрансгаз“ ЕАД да заплати на ДЗЗД „Консорциум Аркад“ направените в производството пред КЗК разноски в размер на 4 500 лв., представляващи внесена държавна такса за образуване на производството пред КЗК. Оставя без уважение искането на Консорциум „Газово развитие и разширение в България“ за възлагане на направените разноски в производството пред КЗК.
Решението на антимонополната комисия подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Върховния административен съд.
В края на май българският газов оператор декласира „Аркад“ с мотива, че не е подал на време редица необходими документи. Същевременно ГРРБ са представили по-добра оферта. Становището на КЗК обаче е, че предложената от ГРРБ отстъпка от първоначално оферираната цена за изпълнение на поръчката представлява недопустимо изменение на офертата извън срока, регламентиран в Закона за обществените поръчки.
Изборът за изпълнител за участъка от турско-българската до българо-сръбската граница беше стартирана в края на миналата година. На България ще са нужни над 2,8 млрд. лева за изграждане ключовата тръба в посока от компресорната станция в Петрич през Провадия към Сърбия. Очаква се след 2020 г. по тези тръби да идва газ поне от три независими източници, както настоява директивата не ЕК.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг