Предстоящата концесия на "Летище София" ЕАД ще бъде в ущърб, както на работниците и служителите на дружеството, така и на Българската държава като цяло. Това заявяват от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" при аеропорта в отворено писмо до президента, служебния премиер и служебния ресорен министър.
В становището си синдикалистите изтъкват, че летище София е най-голямото българско летище и едно от малкото печеливши държавни дружества. Подчертава се, че аеропортът е обект на националната сигурност на държавата и е най-голямата външна въздушна граница на България, както и външна граница на Европейския съюз.
От синдикалната федерация настояват да се прекрати процедурата за предоставяне на концесия за услуга на обект: "Гражданско летище за обществено ползване София". Те изтъкват, че по този начин интересите на България и работниците и служителите на "Летище София" ЕАД ще бъдат защитени.
Синдикалистите са категорични, че са готови да отстояват позицията си с всички законови средства.
От Федерацията на транспортните работници предупреждават, че отдаването на концесия на Летище София ще ощети държавата с милиони лева приходи. Концесията ще постави под въпрос сигурността на държавата относно неизвестния бъдещ концесионер и ще ощети хилядите работници и служители на летището и техните семейства.
В подкрепа на искането си те изтъкват, че приходите на дружеството представляват годишна печална за дружеството за няколко милиона лева. В позицията се отчита, че държавата е направила огромни инвестиции, за да се увеличи капацитетът на летището под формата на нов терминал и пистова система. Процесът продължава и към момента.
Подчертава се също, че българските граждани не са спечелили от нито една концесия досега. Печалбите на концесионираните към момента дружества удовлетворяват само частните интереси на концесионерите, вместо да отиват в държавата, коментират синдикалистите.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг