За жалост в момента не се очертава силна опозиция в този Парламента, по-скоро всички ще бъдат във властта под една или друга форма – явно или прикрито. Това коментира представителят на „Нова Република” Мартин Димитров пред Faktor.bg
"Пожелавам успех на новото правителство, но имам съмнения, че тези хора ще се справят. Най-важната цел на правителството трябва да бъде растежа на доходите – среда за привличане на инвеститори ; благоприятна среда за повишаване на заплатите и за правене на бизнес и предприемачество в България, именно и това ще помогне за нарастване на пенсиите.” аргументира се още бившият депутат.
"Решението на КЗК относно картела на горива показва, че комисията тотално се е предала. Голямото ми безпокойство е, че цените на бензина и дисела оттук нататък ще растат и има опасност да бъдат отново над средноевропейските. Има няколко скандални момента. Първият е, че това решение се взима два дни след изборите, защо не го взеха два дни преди изборите? Ако беше взето преди изборите, щеше да се зададе логичният въпрос, че ГЕРБ, БСП и ДПС избраха този състав на КЗК. Другият много важен въпрос е, че основната мярка на КЗК е самите ръководства на компаниите да глобяват своите служители, ако обменят информация с други фирми – това е несериоано. Това, за което трябва да си дадем сметка е, че акко коомпаниите обменят информация, едва ли е без съгласието на техните ръководства, което е много наивно.
Другият важен момент е, че на база засечени подобни мейли,каквито са разкрити от българската КЗК, румънски регулатор успя да наложи огромни глоби за картел, въпреки че ми е неприятно да давам Румъния като пример, това е факт. Докато тук, мерките, които българската КЗК предлага, могат да бъдат определени като несериозни. И не на последно място – опасявам се, че цените на горивата ще растат след това решение. Когато се избираше този състав на КЗК, в него попаднаха хора, предложени от ГЕРБ, от БСП, от ДПС и предложени от Патриотите. Нашето предложение на независимия и качествен икономист Георги Ганев не беше прието – тогава беше очевидно защо се случва и в крайна сметка този регулатор вече изглежда доста слаб." допълни още Мартин Димитров
Той беше категоричен, че решението не е в една или две бензиностанции, а че трябва да е системно. "Сега е много важно Министерство на финансите да отговори на нашия въпрос, за което вече има и осъдително решение в наша полза на Върховния административен съд, кой притежава данъчно-акцизните складове. Когато разберем кой ги притежава, трябва да се осигури достъп до тях. Вече имаме и законопроект в тази област и ми е интересно дали ще се намери депутат, който да го внесе отново, за жалост се съмнявам." обясни икономистът в заключение.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг