На първо четене беше одобрен т.нар. патентен данък за таксиметрова дейност. Това се случи дни преди в сила да влезе ново изискване, според което шофьорите на таксита трябва да имат трудови договори с голям превозвач.
Срещу вносителите от ГЕРБ застанаха БСП. Георги Търновалийски каза: "С възможността водачите да работят за своя сметка от името на превозвачите, оборотите на превозвачите няма да се регистрират по ДДС, защото ще правят обороти под 50 хиляди лева и държавата ще губи над сто милиона приходи."
Гроздан Караджов също нарече промените камуфлажни в полза на големите превозвачи: "Тези няколко големи превозвача добре са преброили вашите гласове. Те няма да допуснат издънка този път, защото са бизнесмени. Те умеят да ценят парите си."
Депутатът от ГЕРБ Цветомир Михов пък индиректно подкрепи опозицията. Той се извини, че не се е справил с лобито в ГЕРБ, което иска да наложи новите текстове.
"Извинявайте, съграждани и гости на България, че не можах да се справя със силното лоби на таксиметровите превозвачи", заяви Михов.
Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обясни, че това не са лобистки поправки. "Ако днес тук това Народно събрание не приеме този законопроект, ще остане монополът на две хиляди превозвачи, които ще продължат да не плащат данъци така, както досега са свикнали. Част от тях ще присвояват осигуровките на работещите на трудов договор шофьори", каза Стоянова, цитирана от БНР.
Въвеждането на алтернативен данък за такситата беше подкрепен от ГЕРБ, част от ДПС, ПФ, БДЦ, АБВ и двама независими. Реформаторите гласуваха шарено, но предимно въздържали се, против бяха БСП и "Атака".
Промените стават окончателни след гласуването им и на второ четене. По предложение на ГЕРБ срокът за предложение беше намален на пет дни.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг