Цената на билетчето за междуградски транспорт няма да се повиши, ако се повиши цената на винетките. Това обеща в ефира на телевизия Bulgarian ON AIR Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
По думите му няма проблем, ако цената им скочи с около 100 – 200 лв. В момента винетката за автобуси е около 600 лв. Той смята, че всеки автомобилен превозвач би се съгласил да плати допълнителните пари, за да кара по по-хубави пътища.
Атанасов обаче посочи, че в бранша има и други проблеми, които трябва да се решат – например сивият сектор. "На година поради неплащане на данък печалба хазната губи между 60 - 80 млн. лв.", обясни той и допълни, че сивият сектор расте с всеки изминат ден - това са нелицензирани превозвачи, такива с миниванове и др.
Данаил Папазов, бивш министър на транспорта, заяви, че повишаване на цените на винетките трябва да има, за да има повече средства за ремонт и строеж на пътища. Той поясни, че парите от винетки са разпределят по определен начин, но е нужна повече прозрачност при разпределяне на парите.
"Средствата не трябва да влизат в общия бюджет", убеден е той и разкри, че абсолютно сигурно е, че средствата, които постъпват от винетки, не се разходват за ремонт на пътища.
По думите му винетките трябва да се повишат значително, но това "трябваше да се случи през годините". Увеличението все трябва да се случи някога, съгласи се и Атанасов
Двамата признаха, че по-справедлива и работеща е ТОЛ системата, както е в цяла Европа. При нея се заплащат реално изминатите километри, поясни Папазов и допълни, че винетната система е доста по-несправедлива спрямо шофьорите, които по-малко ползват републиканската пътна мрежа.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг