Целта на днешното посещение е инспекция. Започвайки от АМ „Хемус" и моста на „Елешница", който стана обект на сериозен дебат през последните седмици, искам да се види реалното му състояние. Това каза Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, по време инспектиране на критични участъци, предвидени за спешен ремонт. предаде "Фокус".
Мостът е построен 1979 г., а е пуснат в експлоатация 1980 г. От тогава, до сега съоръжението не е ремонтирано. Състоянието му не само е аварийно, а е опасно за движение, защото разрушаването на асфалтовата покривка и бетонната плоча е действително застрашаващо”, обясни Павлова и добави: Това беше и причината този мост да бъде затворен още от края на месец януари. Сега след приключването на зимния сезон започва работата по него. Министър Павлова уточни, че ремонтните дейности ще засегнат и основата на моста, който има нужда от нова хидроизолация.
„За да осигурим добро движение, сме съставили график, по който да се изпълняват ремонтите на АМ „Тракия", в допълнение на виадукта „Елешница" на АМ „Хемус". Ремонта ще започне на 20 април от 5-ти километър. Вторият етап на работа започва на 27 април, а движението ще се организира „шахматно", за да може да се прехвърля от едната в другата лента”, уточни регионалният министър.
Графикът за изпълнение на всички участъци, от 5-ти до 10-ти километър, от 60-ти до 90-ти километър и от 119-ти до 135-ти километър, са планирани така, че на 1 юли да са приключили всички дейности с ремонт на асфалтовите части. Ще има две изключения. Това са мостовете на 61-ви и 67-и километър. Техният срок за изпълнение ще бъде по-дълъг, допълни Лиляна Павлова.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит