Тази седмица ще бъде обявен търгът за избор на изпълнител, който да проектира и изгради тол системата в България, стана ясно от интервю на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова вефира наб БНР.
Тя обясни, че увеличението на приходите от такси за преминаване по пътищата през първата година от въвеждането в експлоатация на тол системата ще бъде по-бавно, но биха могли да се удвоят. На следващ етап те могат да достигнат до 1 млрд. лeва годишно, информира Павлова. „Системата ще бъде изградена на принципа на отложеното плащане. Индикативната ѝ стойност е около 200 млн. лева, но при избора на изпълнител ще се търси конкуренция и за изпълнението, и за цената“, коментира министърът.
Колите до 3.5 тона няма да плащат тол такса, за тях ще остане винетната система за време, която ще е електронна. Електронната винетка ще важи за година, независимо през кой месец е купена. За тежкотоварните коли няма да е наложително да се купува специално бордово устройство във връзка с тол системата. Транзитно преминаващите ще могат да си купят маршрутни карти онлайн или на граница, на бензиностанции и на други места.
През май ще бъде обявен търгът и за строител на първите 10 км от магистрала „Хемус“ между Ябланица и Боаза, каза Павлова, която очаква строителството да започне през 2017 г. Премиерът Бойко Борисов спря наскоро обществените поръчки за магистралата, за които медийни публикации още миналата година свързаха фирмите-победителки с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на „Лукойл България“ Валентин Златев.
„Трасето до разклона между Плевен и Ловеч ще бъде препроектирано, за да се спести необходимостта от изграждане на няколко съоръжения от типа на виадукта при Витиня. С очакваните по-високи приходи от увеличените цени – около 50-60 млн. лв. повече – ще ремонтираме 10-15 пътни отсечки, които са в най-тежко състояние и с най-интензивен трафик, основно в Северна и Северозападна България“, съобщи министърът. На 1 април беше обявен търгът за избор на изпълнители за рехабилитация на 240 км второкласни и третокласни пътища, които ще се финансират от Оперативна програма „Региони в растеж.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг