40% от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец, показва проучване. В сравнение с 2015 г. това е стабилен ръст от 7%, като българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето доверие в този тип разплащания.
Нещо повече, близо 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания. Това се дължи на промяна в потребителските навици успоредно с по-широкото приемане на електронните разплащания.
"Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания като начин да заплати за подаръци. Честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници - 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн", съобщава Красимира Райчева, мениджър на компания за кредитни карти.
Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%). От резултатите става ясно, че има някои категории продукти и услуги, за които българите предпочитат да плащат само онлайн - почивки (26%), самолетни билети (22%), ваучери за козметични продукти (17%) и битови услуги (16%).
Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%).
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг