24 Ноември, 2024

Приватизацията - единственият шанс БДЖ да оцелее

Приватизацията - единственият шанс БДЖ да оцелее

По думите му по този начин ще бъдат удовлетворени исканията на кредиторите и спасен този сектор в икономиката. 

Министърът в оставка разкри още, че наскоро е имал среща с кредиторите на железниците и само от тях зависела съдбата на БДЖ. 

"Ако се спре раздържавяването, те може да си вземат влаковете", отсече министърът.

Данните сочат, че през последните три и половина години общите загуби на БДЖ са намалени със 100 милиона лева - от 820 милиона на около 730 милиона лева. Той обаче напомни, че дружеството е било в технически фалит още през 2009 г. Московски се похвали и с добро усвояване на европейските средства, особено в програмата за транспорт. В предишното управление там били договорени едва 11 %, а сега е постигната 100 % успеваемост, а половината пари вече били разплатени.

С евросредствата се строят и 400 километра железопътни линии за скоростните влакове, уточни Московски. Той отчете и че от 1 януари 2014 г. към България потичат още 600 милиона лева, с които може да се купят нови влакове.

 

Сподели: