Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания „Мейджи корпорейшън“, представено на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщиха от министерството.
От 1972 г. досега „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество „Ел Би Булгарикум“. В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на „Мейджи България“ е по-известен като бранд от „Кока-Кола“ и „Данон“, а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването. Ще направим всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между нашите две компании, увери на срещата министър Лукарски, който е принципал на „Ел Би Булгарикум“.
Г-н Кавамура посочи, че от 2013 г. „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Той сподели, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави. Министър Лукарски го увери, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права. Г-н Кавамура посочи, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот.
Последният лицензионен договор на „Мейджи“ с Ел Би Булгарикум“ е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името „България“, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг