Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, изпълнителният директор на „Пристанищен комплекс Русе“ ЕАД Петър Драгошинов и главният изпълнителен директор на „Български пощи“ ЕАД Деян Дънешки валидираха пощенско-филателно издание на тема „150 години от създаването на пристанище Русе”. Информация за събитието съобщава прес центърът на ресорното министерство.
Темата за корабоплаването по Дунав навлиза в издаването на марки през 80-те години на миналия век и е една от най-очакваните поредици от филателистите в България, е отбелязал заместник-министър Гинев по време на церемонията. Той е подчертал, че днешното издание е по-специално, защото е посветено на 150-годишнината от създаването на пристанище Русе.
Заместник-министър Антон Гинев е припомнил факта, че на 7 ноември 1866 г. е официално открита построената от италиански майстори каменна кейова стена, с което започва развитието на най-голямото българско пристанище по река Дунав. На тази дата е въведена в експлоатация и първата железопътна линия в България Русе-Варна, е отбелязал заместник-министърът. Той допълва, че пристанището и железопътната линия се превръщат в една много здрава основа за българската икономика в периода след освобождението на България.
Годишнината от създаването на пристанището е ознаменувана с пощенско-филателно издание по проект на художника Валентин Щинков. То изобразява сградата на пристанище Русе от времето на нейното изграждане, както и речни кораби, които са плавали по водите на Дунав преди 150 години. Изданието се състои от една пощенска марка с тираж 11 000 броя и специален пощенски печат, който ще бъде предоставен за използване в Пощенска станция 1000, София за три работни дни.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг