Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 236 431 лв. заради използването на снимки на тенисистите Григор Димитров и Цветана Пиронкова в рекламата на бисквитите "Белвита" на производителя им "Монделийз България Холдинг“.
Отделна санкция от 1516 лв. беше наложена на рекламната агенция "Ноу Уей" заради същото нарушение, съобщиха от антимонополния орган в понеделник.
Наказанието е заради осъществената на Фейсбук страницата "Belvita Bulgaria“ реклама на бранда чрез използването на снимки на тенисистите Цветана Пиронкова и Григор Димитров, върху които е поставена марката "belVita добро утро!”.
Проверката на КЗК започна още миналата година след подадена жалба на Григор Димитров.
КЗК приема, че посочените снимки имат качеството на рекламни материали,
поради което, вследствие на позициониране на посочената марка върху снимките, се прави асоциация, че спортистите са рекламни лица на бисквитите. Така най-добрите ни тенисисти биват припознавани като лица, рекламиращи, подкрепящи и препоръчващи тези продукти.
Установено е, че двамата не са рекламни лица на марката и в случая става въпрос за заблуда на потребителите.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг