24 Ноември, 2024

Три думи, които правят имейлите ни груби

Три думи, които правят имейлите ни груби

За една седмица Ая Фрост, писател на свободна практика, успява да подобри професионалните си умения да общува, прилагайки лека корекция в начина, по който формулира имейлите си. По думите, й три думи са изключително груби и си струва да ги изключим от начина, по който комуникираме помежду си. 

1. Всъщност

Ая установява, че когато използва "всъщност", това са случаи, в които тя коригира нечии действия. Доказателство за това е един от последните й имейли, които изпраща до редактор.

Erin: Тази дума има повече от едно значения и затова я смених с друга. 

Me: Всъщност, аз я взех от сайта на компанията! 

Този отговор не е кой знае колко лош, но може да кажете нещо по-добро: 

Благодаря за обратната връзка!

Използвах това изречение, защото го взех от сайта на компанията. Заменете "всъщност" с алтернативи като - определено, разбрах, виждам, добро обяснение, има смисъл и т.н. 

2. Съжалявам 

Фрост решава да престане да употребява думата "съжалявам" в ситуации, които са толкова нищожни, че не заслужават чак такава оценка. Става дума за леки грешки, когато Ая изказва своето мнение или пък някой й казва нещо, което тя е пропуснала да види. Вместо това Фрост използва "Аз се извинявам".

Според нея "съжалявам" е дума, която се употребява доста често и губи своята тежест. Докато "аз се извинявам" изразява точно отношението ни към проблема. Когато употребявате този израз, околните усещат истински посланието ви. Алтернативи на "съжалявам" - прав си, аз се извинявам, вече няма..., разбирам, че си разстроен и др. 

3. На мен/ми/аз 

Фрост се опитва да избяга от всичко, което изразява "мен".

Ето имейл, който тя дава за пример: 

Здравей, Шон! Когато имаш време, може ли да ми пратиш информацията за кампанията идната сряда? Искам да проверя втори път данните, преди да я стартираме официално. Благодаря, Ая

Ето как Фрост пренаписва посланието си: 

Здравей, Шон! Когато имаш време, може ли да изпратиш информацията за кампанията идната сряда? Повторното проверяване на данните преди да стартираме кампанията официално е важно, за да е доволен клиентът! Благодаря, Ая 

Фрост елиминира всички местоимения и глаголи в първо лице единствено число, за да измести фокуса от собствената си фигура. Тя иска да акцентира върху мисията на компанията и професионалните стандарти. Алтернативи на "на мен/ми/аз" - ние, на нас, вие, екипът, нашата компания, нашият отдел.

(profit.bg)

Сподели: