От българска страна в преговорите участваха АЕБТРИ и БАСАТ, от турска - UND - Асоциацията на турските превозвачи. „Подготвихме протокол, с който искахме да намерим някакви решения, да сближим позициите си, но те са категорични, че от 1 юни ще продължат рестриктивните мерки, като са записали, че дори ще има и нови. Става ясно, че всичко е по тяхно предложение. Министерството на транспорта е направило предложение до Митниците, от там е разпоредено на граничните пунктове и всичко е с цел - да се смачка конкурентноспособността на българските превозвачи", обясни Койчо Русев.
По думите му - въпреки аргументите на българската страна, от турска нямат желание да се решават проблемите и да се откажат от незаконните действия спрямо българските превозвачи, които противоречат на международните конвенции. „Напротив, започват да ни заплашват, че ще има нови санкции. Имаме изготвен протокол, в който се посочва - каква е тяхната позиция, но ние не сме съгласни с това, което е записано в него. Ние искаме - спазване на международните конвенции, договори, спогодби. Нищо друго не искаме. Имаме документи от Париж, които тълкуват, че ние сме прави, те го виждат това, и въпреки всичко - създават и правят техни нормативи, които ги няма никъде, и те си ги измислят", каза Койчо Русев. По думите му - сред основните аргументи от турска страна, е че българските превозвачи им изземват товарите.
При това положение, единствената възможност не остава нищо друго, освен от българска страна да се настоява за реципрочни мерки спрямо турските превозвачи, обясни Русев.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг