България получи одобрение за ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” – 2 млрд. евро, съобщи "Фокус", позовавайки се на информация от българската делегация в Брюксел.
800 млн.евро са предназначени за пътища и 800 млн. евро за жп линии. С тези средства ще се реализират проектите – АМ „Струма”, частично АМ „Хемус” – от Ябланица до разклона за Ловеч и тунела под Шипка.
400 млн. евро ще отидат за изграждане на метрото в София.
"Само за тези няколко десетина дена работа от страна на кабинета можем да кажем, че близо 4 млрд. лева отиват в инфраструктурата на България, каза пред българските журналисти в Брюксел премиерът Бойко Борисов. Всеки да си направи сметка какво значи „Хемус“, какво значи „Струма“, какво значи тунелът под Шипка – перпендикуляр през България да мине, и още близо 1 млрд. за разширение на метрото на софиянци. Така че лично аз съм много доволен от усилията, които положихме през тези седмици. Мисля, че резултатите са повече от ясни. Ако на някой в София не му харесва това, да заповяда да протестира”, заяви Борисов.
Премиерът допълни, че от АМ” Хемус” ще се финансира участъкът до Ловеч. „Паралелно с това се готвят проектите и отиваме след това на втори етап. „Струма“ – целият Лот и тунелът под Шипка. Сиреч, това, което се разбрахме с Жан-Клод Юнкер на предишното ми посещение преди месец, хората спазиха абсолютно ангажимента си, за което от името на българите им благодарим много”, посочи премиерът. „Аз искам само да помоля Реформаторите и другите колеги, с които работим, да отчитат колко много неща се направиха, и да не се подвеждат по лобистки, повтарям, чисто лобистки интереси и да бъркат държавата”, допълни Бойко Борисов.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона