Хотелският сектор е заел най-високия дял в общия обем на пазара на инвестиционни имоти за последните 11 години, за които експертите разполагат със сравними данни. Все пак следва да имаме предвид, че пазарът е силно ограничен, че сделките са единици и че всяка по-голяма транзакция значително променя цялостната картина.
През миналата година хотел “Радисън” и през настоящата “Хилтън” са най-значителните активи, чиито собственици са се сменили през 2012 и 2013 г. до момента.
Съществената разлика в сравнение с предходната година е продажбата на „Панорама мол“ (новото име на „Мол Плевен”), едновременно първата сделка с търговски център от 2011 г. до момента и първата успешна публична продан на актив с подобно качество. Предстои молът да бъде завършен и да отвори врати в началото на 2014 г.
„Наблюдавахме съществени сделки с хотели. Знаем, че и други са обект на преговори. Имаме и примери за единични търговски центрове, които стоят добре на пазара, но приходите трудно покриват задълженията им. Наличието на тези два типа проекти е предпоставка да продължат досегашните тенденции при инвестициите – придобиване на подбрани имоти, които имат качествата да се превърнат във водещи, или такива които изпитват недостиг от капитал или имат нужда от средства за разширение или довършване“, смятат експертите на консултанстската компания.
Пазарният дял на българските купувачи на инвестиционния пазар е останал висок, макар че намалява на 56% в периода януари - август 2013 г. от 75% през 2012 г. - подобни колебания са в рамките на нормалното предвид ограничения брой сделки.
Още от Имоти
Пазарът на недвижими имоти в България "замръзна"
Какви са тенденциите при жилищата – цени, ново или старо строителство, кои квартали са предпочитани
Депозити и кредити за жилища растат с бясна скорост
Защо България я причисляват към "клуба на заможните" - показват данни от статистика на БНБ
„Евронюз“: Българите харчат за жилище 18,4% от доходите си