Държавата да финансира закупуването на електромобили за лична употреба. Това предложиха от асоциация "Активни потребители". Според тях новите по-високи данъци с екотакса за автомобилите у нас няма да направят по-чист въздуха. Възможно ли е обаче държавата да финансира закупуването на електромобили?
576 - толкова е броят на електромобилите към днешна дата в България. Зарядните станции в нашата страна са на едни от последните места по своя брой в целия Европейския съюз.
Във Франция отстъпката за собственици на дизелови коли, които ги заменят с електромобили, е до 6300 евро и допълнително други 3700 евро.
Във Великобритания субсидията е до 4500 паунда, а около 4000 евро дават в Германия.
У нас на субсидия имат право само министерства, държавни и общински структури. Отпуска ги Националният доверителен екофонд. Оттам обясняват - повече от половината заделени средства по това перо остават непохарчени.
Затова и от "Активни потребители" настояват парите да се дадат на гражданите.
В ефекта е убеден и Никола Газдов, който всеки ден се придвижва с електромобил в града. Ползва го под наем.
От неправителствения сектор се обявиха и против друга спорна мярка, която се очаква да бъде гласувана от депутатите. Според нея най-незамърсяващите околната среда автомобили, тези с газови уредби, ще заплащат данък като бензиновите или дизеловите коли.
576 - толкова е броят на електромобилите към днешна дата в България. Зарядните станции в нашата страна са на едни от последните места по своя брой в целия Европейския съюз.
Във Франция отстъпката за собственици на дизелови коли, които ги заменят с електромобили, е до 6300 евро и допълнително други 3700 евро.
Във Великобритания субсидията е до 4500 паунда, а около 4000 евро дават в Германия.
У нас на субсидия имат право само министерства, държавни и общински структури. Отпуска ги Националният доверителен екофонд. Оттам обясняват - повече от половината заделени средства по това перо остават непохарчени.
Затова и от "Активни потребители" настояват парите да се дадат на гражданите.
В ефекта е убеден и Никола Газдов, който всеки ден се придвижва с електромобил в града. Ползва го под наем.
От неправителствения сектор се обявиха и против друга спорна мярка, която се очаква да бъде гласувана от депутатите. Според нея най-незамърсяващите околната среда автомобили, тези с газови уредби, ще заплащат данък като бензиновите или дизеловите коли.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона