"Това не би трябвало да бъде присъда към всички шведски граждани и към държавата Швеция. Не трябва да обиждаме туристите, но и не трябва да си затваряме очите пред това грубо и грозно предизвикателство към един български гражданин, който е на работа и се пази от закона във връзка с това, че изпълнява своите служебни задължения. Не бива да се залита в двете крайности", коментира инцидента с туриста от Швеция, който нарани камериерка в хотел в Слънчев бряг Димчо Тодоров, председател на Българската асоциация на експертите в туризма пред БНР.
"България наистина се е превърнала в дестинация на евтин туризъм, да не кажа алкохолен, но не би трябвало да се засягаме от това, защото малко или много всички сме виновни за това", смята той.
"Този човек поне видимо не беше пиян, на кадрите не виждаме диалога между двамата, но постъпката е неприемлива, особено за петдесет и няколко годишен човек. Това според мен не е типичен алкохолен случай. Не бих казал, че са масови изстъпления, но ние сме направили такава среда – средата в Слънчев бряг до голяма степен е създадена за такъв вид туризъм", допълни Тодоров, който не вижда вариант в скоро време имиджът на страната ни като дестинация за алкохолен туризъм да се промени.
"Аз съм сигурен, че министър Ангелкова и екипът й искат да направят нещо, но дали е възможно, след като веднъж е изпуснат духът от бутилката, след като презастроихме нашите големи туристически центрове и тази тенденция продължава? Едва ли ще създадем поразлична атмосфера. Че всички сме виновни за това положение е някакъв абсурд, някаква тотална лъжа, която няма нищо общо с реалността", коментира ПР специалистът Любомир Аламанов:
"Това е една малка група от 10, 20, 50 души, които презастроиха, не сме презастроили ние. Те направиха така, че България да е известна с този имидж. Това да си работодател и да кажеш: могат да ритат моите служители, само и само да се вземат малко повече пари, това е най-абсурдното. Не може в национален ефир браншови шеф да казва: "Трябва да се снишим, за да не си загубим парите". Това плащане, тези фамозни пари, които се размятат от тези няколко човека, никой в България не ги вижда тези пари. Това са затворени комплекси, които сключват договори с огромни туроператори, които прибират едни пари, но тези туристи не изразходват пари в България. От това нещо няма никакъв смисъл. Това са една шайка хора, които са ни яхнали от много години, които смятат, че всичко им е позволено и че живеем в 1980 година по времето на "Балкантурист". Призовавам всеки, който отиде в хотел, да пита: "Добър ден! Тук кого мога да ритам, защото ще си платя?" Относно имиджа на туристическия бранш и на България като туристическа дестинация Аламанов заяви: Аз лично не разбирам какво се случва в този бранш, може би никой не разбира, освен тези 10, 20, 50 души максимум, които твърдят, че нещо се развивало", коментира Аламанов.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи