„Колективното усилие изисква да формулираме какво означава антисемитизъм и ислямофобия, да има работно понятие. В колко от европейското законодателство, в наказателните кодекси на страните членки, съществува работното понятие „ислямофобия“ и „антисемитизъм“? В не много. Има усилия в някои национални държави да се създаде система от координатори, да се координира политиката срещу антисемитизма и ислямофобията. Защо това да не бъде европейска политика и да има специален пратеник от страна на ЕС по тези въпроси?“
Това заяви евродепутатът Илхан Кючук по време на дебата, свързан с борбата с нарастването на антисемитизма и ислямофобията, съобщиха от пресофиса му.
По думите му този дебат е много важен, но е много закъснял. Този проблем не бива да бъде разглеждан само в контекста на случилото се преди четири месеца, защото има дълбоки корени. Кючюк подчерта, че грешката, която се прави за пореден път в европейските институции е, че разглеждат последствията, а не толкова причините на случилото се.
Евродепутатът не пропусна да изтъкне и факта, че образованието е сред основополагащите фактори в обществото и подчерта ролята и примера, които пленарната зала дава на европейските граждани с думите: „Колко пъти сме били свидетели на това косвени обиди на база етнос, религия, да бъдат подминавани без наказание?! Ако ние не сме готови да санкционираме това поведение на нашите колеги, няма да сме готови да покрием и очакванията на европейското гражданско общество и да се преборим с това зло, защото е зло!“ /БГНЕС
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis